sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Sliten men i bra form




Täällä elämä on mukavata. Sain postia äidiltä. Tosin kämppikset tulevat yleensä paljon minua iloisemmaksi, kun huomaavat minua odottavan paksun kirjekuoren. "Du har fått post!" kaikuu sisään astuessani yleensä. Jaaha. Miksi minua nämä paksut kirjeet ei häävisti ilahduta, on syynsä. Minä tiedän sisällön olevan vain laskuja. Farmasialiiton lehti ja laskuja. Ingen ting att vara så nyfiken av. Viime viikolla siis minua odotti juuri tällainen kirje. Äidin käsialalla osoite, pari postimerkkiä (koska yksi ei riitä) ja hyvin teipattu sulkukohta. Okhk. Päivä oli ollut pitkä jo valmiiksi ja nyt vielä menisi rahatkin. Näin ajattelin. Mutta. Ei pitäisi manata niin paljoa! Väärässä siis olin. Äitimuori on ehkä ottanut onkeensa minun hauskojen korttien lähettelystä ja mukana oli ihana muumikortti ja extrakivuutena vielä ristikkolehti! AH. Ja sitten oli perusFarmasialehti ja laskut. Mutta ei haitannut niin paljoa!

Mitäs muuta meikkis on tässä tehnyt paitsi availlut postia? No nyt olen tehnyt harvinaisen pitkää päivää töissä. Koitetaan vähän saada jotain tuloksiakin graduun, ettei tarvitsisi päästä keksiä. Ja siihen lisäksi minähän haluan kirjoittaa samalla niitä graduun. Lisäksi haluan olla hyvin asiantunteva niin asiassa kuin asiassa ja tämä tarkoittaa SOPien kotilukupiiriä. Tyypillisesti olen lähtenyt kotona ennen kello seiskaa ja tullut kotiin seiskan jälkeen. Kuitenkin, useimpina päivinä olen myös käynyt urheilemassa duunipäivää ennen/kuluessa/jälkeen. Kotiin tullessa olen jatkanut siis artikkelien/SOPien/gradun lukua. Jep. Hullunhommaa. Ja oikeastaan en ole edes kerennyt/voinut treenata, sillä labra vaatii täyspäiväistä paikalla oloa ja koska tässä on vähän oikean jalkapöydän tulehdusta ilmassa. Eipä vissiin ole tykännyt uusista tossuista ja pitkistä asfalttilenkeistä.

Gradun kirjoitushanskat ja tossut, joululahjoja mutsilta. 
Koska rankka työ vaatii rankat huvit niin viikko sitten perjantaina oli kyllä viinipullon paikka (okei oli sitä viiniä nytkin perjantaina). Meitä piti lähteä useampia, mutta loppujen lopuksi juotiin kahdestaan yhden kaverin kanssa meillä, mentiin lemppariklubille ja jorailtiin muiden paikalle ilmaantuneiden kaiffareiden kera. Lauantaina jatkoin lähes samalla linjalla, mutta vetisemmin. Eli join siis vettä. Muut joi minttua. Rakastan ruotsalaisten tapaa sanoa "Minttuuyyuy!" Viikko sitten sunnuntaina vähän juoksin. Tällä kertaa mittasin jälkikäteen. 22 kilometriä. Oli niin nätti keli! Mutta kilometrit kaiketi selittää myös tämän jalan ärtymisen. Ei kävelykään oikein suju, saatika labrasta toiseen alituiseen juokseminen. On nimittäin leijupeti himppasen työn takana ja töissä ja mulla menee sinne kävelyyn noin 10 minuuttia eri erien välissä. Se on siis ihmisten kielellä: pirun paljon kävelyä.

Muuten ei ole ollut nätti keli. Göteborgiin iski viime viikonloppuna minitalvikeli ja se oli ihan ok niin kauan, kuin sitä kesti. Muuten on tullut vettä. Koko päivän lähes joka päivä. Siltikin vain yhtenä päiävän olen alentunut bussiin poljettuani puolitiehen. Silloinkin näytin duuniin tullessa siltä, että olin polkenut koko matkan. Uitettu kuvaa aika hyvin. Viiden maissa meinasin lähteä hakemaan fillaria ja sitten polkea afterworkkeihin (meillä oli Kuopio-vieraita!). Kuitenkin, missasin suunnittelemani bussin (okei seuraavaan huimat 12 minuuttia) joten talsin takaisin sisään. Graduohjaaja antoi kyydin. Fillari kokeili onneaan tien nojassa. Olin aika ankara. Mutta kuitenkin se löytyi ja pyöräilykin sujuu hyvin oli vammajalkaa tai ei. Yksi kollega koitti saada keskiviikkonakin afterworkkeilemaan, en luvannut 12 tuntisen päivän jälkeen lähteä ja vetosin huonoon keliin. Kaverin vastaus: Sä asut Göteborgissa. Täällä sataa 6 päivänä viikossa. Toi ei käy tekosyystä.


Loppuun vielä havainnoillistan, kuinka noheva olen lähtemään gradun ääreltä, kun tilaisuus vain aukenee. Vasemmalla Annika valmis viettämään lauantai-illan gradun ääressä. Oikealla 5 minuuttia kutsun leffailtaan saamisen jälkeen. JAG ÄR REDAN FÄRDIGT OCH VILL GÄRNA TAGGA MED

.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti